מצמת בשן לצמת יהודיה 15/08/2014

הקיץ בעיצומו ויש להתאים את רכיבות האופניים לחום המתיש. אחד הפתרונות המידיים הוא גלישה ממזרח רמת הגולן אל הכנרת. כך תוכנן הטיול הנוכחי ל-40 קמ' ולטיפוס של כ-250 מטר בלבד. המיוחד בטיול זה הוא חווית הספארי שבהיתקלות בעדרי חזירי בר וצבאים שאוכולוסייתם גאתה בשנים האחרונות. בנוסף המסלול משופע בבריכות רחצה והתרעננות גם בעיצומו של הקייץ.

השארנו שני רכבים בצמת יהודיה ועלינו לצמת בשן לחניה שליד אנדרטת עוצבת ברק.

שקופית1

מצמת בשן (1) ירדנו דרום מערבה כקמ' עד לצמת עם שביל עפר (2). טיפסנו לגבעת פזרה (3), במקום בונקר פתוח, שרידי רק"ם ולוח המתאר את הקרבות שהתחוללו בגבעה. משם גלשנו למאגר בני צפת (4). ממקום זה ועד שחצינו את נחל הזוויתן (14) התחושה הייתה של רכיבה בספארי. עדרים גדולים של חזירי בר וצבאים ניצפו כמעט כל הזמן וליוו אותנו כל הדרך. בנוסף צפינו בפעילות ערה של דורסים מעלינו. את חלק מהעדרים הפתענו כשצצנו ממש ביניהם ולידם. בנק' 5 עזבנו את שביל הג'יפים ואילתרנו את דרכינו בשבילי פרות בר-בשטח לצפון גבעת הרמתניה הצפונית. בנקודה 6 נמצאת בריכת מיים ממערב לשביל. שהיתה מעופשת בעונה זו של השנה.

שקופית2

מנק' 8 עקפנו את הרמתניה הדרומית תוך שאנו מפצלים לשניים עדר של חזירי בר. איתו דהרנו עד לסלוקיה על שביל עפר רחב. בנק' 9 עזבנו את השבילים המסודרים ורכבנו בר בשטח על סינגלים מאולתרים בכיוון כללי מערב.

שקופית3

תוך כדי אילתורים בשטח התקרבנו לאפיק הזוויתן והמשכנו לרכוב מדרומו. בנק 11 מצאנו בריכת משושים עמוקה ורחבה (לפחות חמישה מטר קוטר) בה רחצנו ואכלנו. הבריכה משופעת בצפרדעים וסרטנים. בנק' 12 חצינו את הזוויתן. דילגנו על הירידה לבריכת האירוסים שנמצאת מעט ממערב. בנק' 13 פנינו לשביל לכיוון קצרין. השביל זורם בירידה מהירה עד קצרין. בדיעבד הייתי ממשיך צפון מערבה לדביה ואפילו הלאה ומאלתר את הירידה על בסיס נחל קצרין.

שקופית4בנק' 15 התרעננו בתחנת הדלק. המשכנו מצפון לכביש הראשי עד לנק' 16 שם פגשנו את סינגל קצרין וחצינו את הכביש הראשי במעבר מיים.

בנקודה 17 עזבנו את הסינגל והמשכנו בטיילת אספלט נחמדה עד נק' 18. שם פנינו דרומה ובנק' 19 שוב ימינה. המשכנו מעל נחל קצרין עד לחציית נחל המשושים בנק' 21. רחצנו באפיק המשושים שהייתה בו זרימה ערה. משם טיפסנו דרך עין אקליפטוס (דילגנו הפעם על המעיין היפה מפאת עומס מתרחצים ומפאת הטבילה באפיק הנחל למטה). בנק' 23 עלינו על שביל הג'יפים היורד לכנרת על הגדה המערבית של נחל משושים. מדובר בירידה ארוכה ומתמשכת משופעת אבנים ודרדרת.

שקופית6ויתרנו הפעם על הירידה לבריכת המשושים בנקודה 24 שם חצה השביל שלנו את שביל הגישה שיורד לבריכה מהחניון למעלה.

שקופית7בנק' 25, כ-500 מטר לפני הכביש, ירדנו לרחוץ בבריכה הזורמת שיוצר סכר ויסות מים על אפיק המשושים. משם 5 דק' רכיבה לנקודת הסיום בצמת יהודיה.

הקלטה חלקית של המסלול – עד לשביל המשושים. משם המסלול ממשיך עם השביל עד הכנרת (החליפו את שם הקובץ ל-TRK):