סינגל עין ראפה מושבח – 23/09/2014

שקופית1

הפעם בחרנו לבסס את המסלול על סינגל קק"ל שבעין ראפה. הסינגל שמתוח על מורדות הכסלון בין שואבה לבין גבעת יערים הוא סינגל נפלא המתאים לכל עונות השנה, לבד אולי מבגשם שוטף. לסינגל הוספנו קורטוב רכיבה מעניין שגולת הכותרת שלו הייתה מציאת ירידה חדשה מהאנדרטה לזכר נפגעי קו 405 לעין לימון. קיבלנו מסלול נפלא, זורם, מוצל ומאתגר שאורכו 22 קמ' ומנת הטיפוס שבו היא של 550 מ'. מה שאף תמונה ותיאור פה לא יצליחו לתאר זה את ריח האורנים החריף הנמשך לאורך כל הדרך ואת ריח המרווה המאפיל עליו ומסחרר את החושים מעת לעת. המסלול מתחיל בחניה הצמודה לתחנת הדלק שבכניסה לשואבה, בירידה מכביש מס' 1 מירושלים לתל אביב במחלף שרש.

חלק I – משואבה לאנדרטה לנפגעי קו 405

שקופית2

ממגרש החניה רכבנו דרומה עד לכיכר ופנינו שמאלה. יורדים ברחוב עד לפניה הראשונה (2) ומשם רוכבים ישר. לאחר כ-100 מטר יוצאים מן הישוב ורוכבים בדרך ג'יפים נוחה, עולה ויורדת, חוצה דרכי אש מידי פעם עד לצמת בנקודה 3. פונים שמאלה וממשיכים ישר בשביל שמתחיל לטפס בסרפנטינות עד לאנדרטה שפורקה על ידי שודדים. 100 מטר מצפון לנו מתבצעות עבודות ההרחבה לכביש מספר 1. נראה שמכלול השבילים המטפס בסרפנטינות לא יפגע.

מהאנדרטה לסינגל עין רפא ועד לצמת ה-H

שקופית3

כאן התחלנו לחקור דרך חדשה היורדת לעין לימון שתחליף את הדרך המסורתית החוזרת דרך הסרפנטינות למטה לשביל המוביל משואבה לעין לימון. המחקר העלה פנינת רכיבה מרתקת. מהשביל שמתחתית מדרגות האנדרטה חזרנו לפניה הראשונה אך במקום לפנות בירידה ימינה המשכנו ישר עם השביל העולה לפסגה (5). עם שביל הג'יפים התפתלנו סביב ההר עם נוף מושלם לכוון הכיסלון. בנקודה 6 נראה כי השביל מתחיל להיעלם אך מעקב אחר הקוליסים יחזיר אותנו לשביל נוח (7) שממשיך בפיתולים חדים מטה לאורך קו החשמל. בנקודה 8 יש צמת ויש להמשיך שמאלה. כך גם בנקודות 9 ו-10. השביל תלול וטכני אך רכיב כולו. בנקודה 11 הגענו לשביל המסורתי המגיע משואבה לעין לימון ופנינו שמאלה למטה. לאחר 100 מטר שתי אבנים גדולות וסימון שחור התוו את הכניסה לסינגל עין רפא (12). הסינגל זורם  וברור עם עליות וירידות, וחוצה מידי פעם שבילים (13) עד שהגענו לצמת ה-H.

מצמת ה-H ועד לסרפנטינות הסינגל בגדה הדרומית של הכסלון

שקופית4

כאן בנקודה 14מתחיל טיפוס שביל לבן ורחב. אחרי 200 מטר פונים ימינה ומטפסים עד לסימון שבילים שחור בנקודה 15 המסמן את תחילת הסינגל בגדה הדרומית של הכסלון. הסינגל מטפס בקטע זה עם שתי פניות חדות המשמרות זווית טיפוס חדה אך אפשרית. בנקודה 16 הגענו לשביל ג'יפים. ירדנו עם השביל אך יש להיזהר ולא להחמיץ את הסימון להמשך הסינגל ימינה מהשביל לאחר כ-200 מטרים. בנקודה 17 שוב חוזרים לשביל הג'יפים ויורדים ממנו בעיקול חד, ימינה, לסינגל. באזור נקודה 19חוזרים לשביל ושוב ירידה ימינה ליסנגל שמטפס מנקודה 20 בסרפנטינות.

מהסרפנטינות לעין לימון דרך הכפר עין ראפה

שקופית5עם תום הסרפנטינות הסינגל ממשיך בעיקר בירידות עד שהוא חוצה את הירידה התלולה בשביל הג'יפים המגיע מצובה. עלינו בשביל זה כעשרים מטר ימינה עד להשתלבות שמאלה בהמשך הסינגל. בנקודה 22 הגענו לכפר וזולת רוכבים נמצאת ממש בכניסה. המקום היה סגור כשבאנו. מן הסתם הוא פעיל בסופי שבוע וחגים. כאן ירדנו בתוך הכפר אל המסגד כאשר בכל פניה יש סימון ברור. מגיעים למסגד (23) והמשכנו עם כביש האספלט בערוץ הנחל עד היציאה מהכפר שהכביש הופך לשביל עפר. בנקודה 24 הגענו לעין לימון הנמצא מדרום לדרך. בריכת המעין מלאה כל ימות השנה ונראית ראויה לרחיצה. קילוח תמידי של מיים זורם לבריכה ממערת הנביעה.

מעין לימון חזרה לשואבה

שקופית6מעין לימון המשכנו בערוץ הכיסלון מערבה ולמטה בריכה נוחה בירידה עד לצמת ה-H בנקודה 25. מכאן בעליה נוחה עד לשואבה, פנינו ימינה בטיפוס עד לצמת T ב-26 ושם ימינה עד לצמת ב-27 עם פיתול חד שמאלה לתוך שואבה. בנקודה 28 שוב ימינה עד לשער הישוב וומשם דרך הככר לחנית הרכבים.